Kantarellsoppa i surströmmingens skugga

19 Aug

Vi började kvällen med lite vin på Grodan. Efter det gick vi till Sturehof. Vi blev varnade av servitrisen: -“Bara så ni vet så är det surströmmingspremiär här ikväll”. Vi kände oss modiga och vågade friskt, vi satte oss till bords. Ingen surströmmingsdoft så långt näsan räckte. Det blev kantarellsoppa  och ett glas rött, väldigt bra mat! Supergott. Vi avslutade med ett glas på Riche, jag tog en torr cider, min nya lättare favorit. Nu ska jag sova. Jobb tidigt imorgon. Väldigt tidigt. Skit…tidigt.

God natt / Jess

2 Responses to “Kantarellsoppa i surströmmingens skugga”

  1. Bettan 20 August, 2010, 06 at 06:32 #

    Låter som en mysig kväll. Du som har norrlänskt påbrå hade väl fixat lite surströmmingsdoft, eller hur😉

    • WEar it LIKE nordics 20 August, 2010, 19 at 19:06 #

      Jodå, jag hade till och med kunnat äta det😉 Men jag vettekatten om mitt sällskap skulle stått ut??😉

Leave a Reply

