Klorofyllet dör och idéer föds

25 Aug

Den senaste veckan har jag tillbringat med olika folk, på olika platser, ätandes olika maträtter, 5 kvällar av 7 möjliga. Jag har ätit middag med endast familjen 2 kvällar den senaste veckan. Det har varit väldigt trevligt och gott! Men det har ju gjort att det gått sisådär med Healthy Summer 2010, ehhm, som jag har en deadline på den 1 september.

Men nu räknas det väl ändå som höst? Jo, det gör det. Jag älskar hösten. Denna hösten älskar jag nog mer än någon annan höst, fast jag kommer ihåg hösten när jag var 6 år och gjorde tryckfärgsteckningar av lönnlöv på lekis, den hösten älskade jag också lika intensivt. Förra hösten låg fokusen på kärleken mellan mig och Gustavo, vänner, familj, kyrka, klänning och rosagröna rosor, fokusen låg där och inte på hösten i sig.

Varför känns det som att allt börjar på hösten? Är det för att ett nytt skolår alltid började? Eller är det för att slutet är en slags väldigt tidig början? Slutet på den klorofyllsprängda sommaren… Början på ett stillsammare varande. Början på nya projekt, hobbys och jobb. För det är på hösten sådana saker föds. Det är då det passar med nya saker. Jag är glad att vi gifte oss i den mörkaste hösten. November. Vi kommer alltid fira denna tidpunkt i kärlek.

Augusti- sommaren drar och hösten föds… just nu.

♥ // Jess

2 Responses to “Klorofyllet dör och idéer föds”

  1. Bettan 26 August, 2010, 06 at 06:21 #

    Det var fint skrivet Jess, hösten är vacker och kärleken.😉

Leave a Reply

